יום רביעי, 24 ביוני 2020

חופש בחירה

בשנה שעברה דברתי על אשה , אם לילד אוטיסט שאומרת שלא צריך לקיים את חג האוטיסטים. זו אמא לילד אוטיסט מפורסם. עמליה עמית ודניאל עמית .שניהם טוענים ,כי הם גאים: אמא גאה לילד אוטיסט גאה. מי שטוען שלא צריך לחגוג את חג האוטיסטים , כי זה פוגע בו לא גאה . ציטוט ממה שאמרה:
" מה אם יום הזיכרון וחג הסרטן גן שם אתה מציע שיחגגו"
הפנייה הייתה תגובה שלה למשהו בפייס.
מותר להיות נגד , אבל אסור לפגוע ולהגיד לאחרים אם לחגוג או לא.
כל מה שאשה רוצה זה לפרסם את הבן שלה ולציין עד כמה נכה הוא ועד כמה סבל זה להיות אוטיסט. כן יש אוטיסטים סעודיים, לא עצמאיים ושניסו להתאבד, ואושפזו בבית חולים פסיכיאטריים, אבל היא רואה רק את הצד השלילי של האוטיזם.
בכלל לא מבינה השנה בגלל משבר הקונה לא היה בגלל חגיגה ציבורית רק הרצאות ביוטויוב. אז על מה היא בכלל פותחת את הפה שלה.
אמרה זו שלה זו גזענות .
חג האוטיסטים הוא אירוע שהגתה האקטיביסטית האוטיסטית גוון נלסון מבריטניה בשנת 2005, בהשראת הקהילה הלהטב"קית (שגוון היא חלק ממנה). גוון רצתה ליצור אירוע שמשדר את המסר שזה בסדר להיות אוטיסט, "שזה לא משנה אם אתה חושב אחרת... אם אתה לא מתחבר עם אנשים באותם האופנים" (תורגם מאנגלית ע"י חן גרשוני). בישראל, חוגגים את החג מאז שנת 2006, ובצורה רשמית יותר מאז 2009*
את האירוע השנה חגגנו בצורה מקוונת .
האימרה של קישור חג האוטיסטים לחג הסרטן ויום הזיכרון מראה על קשר בין אוטיזם למחלה ולסבל. הבן שלה כמוה חושב שחג האוטיסטים מיותר ומציין סבל של האוטיסטים ולא את עצם הקיום של האוטיסטים.
ממש כמו ששיטת ABA גרועה יותר. שיטה זו מנסים לשנות באילוף את האוטיסטים ללא אוטיסטים. מנסים להכחיד נינוף יידים והתנהגיות אוטסטיות שונות. אותי ניסו לשנות בבית אקשטיין בהכשרה לעבודה. כשנכשלו טענו שאני הבעייה ויש לי נסיגה.
האוטיזם אינו סבל. אוטיסטים סובלים מבורות והפלייה של החברה כלפיהם. כבר כתבתי כמה היה קשה לי למצוא עבודה והמראיינים דחו אותי אחד אחד. תמיד היו תירוצים עד שיום אחד משהו אמר את לא מתאימה ,כי את לא מתקשרת מספיק. חג האוטיסטים שהו יום שאנחנו נפגשים ומקיימים איך שבה לנו. 
לדניאל אין בעייה ללכת למצעד הגאים. לפי דעתע אין הבדל בין מצעד הגאים לחג האוטיסטים. בשניהם מייצגם את מי שהם ללא הפלייה ומי שמפריעה לו שלא יבוא.  





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה