תסמונת אספרגר איפיונה : הילד מתחיל לדבר בלי עיכוב משמעותי בדיבור . אין בעייה ברכישת השפה .אבן היסוד שלה ובהבנתה. יש בעייה בקריאת קודים חברתיים , הבנת סיטואציות חברתיות והבנת הבעות פנים. אספרגרים מוגדרים כבעלי עצמאות מסויימת. אספגרים מעוניינים בקשר חברתי , אבל לא יודעים איך לעשות את זה..אבל באוטיסטים יש עיכוב שפתי ויותר בעיית בקשר עין . לאוטיסטים יותר קשה לדעת אם הם מעוניינים בקשר חברתי או לא.
כל הענין הזה אם הבדל בין אספרגר לאוטיסטיזם סתם עינין מלאכותי לדעתי.
תארו לכם משהו מאובחן כאספרגר אבל חסר עצמאות . הוא בעצם ברמת תפקוד נמוכה. אז יודע לקרוא ויכול לקרוא אינצינקלופדיות אז מה. עכשיו תארו לכם משהו מאובחן כאוטיסט . אותו אחד הצליח להקים משפחה והוא עצמאי , הרי הוא ברמת תפקוד גבוהה. אין הבדל מהותי בין אספרגר לאוטיזם בתפקוד גבוה. אוטיזם בתפקוד גבוה הינו אספרגר.
ההבדל בין תסמונת אספרגר לבין אוטיזם לפי ויקופדיה:
"
למרות ובשל קריטריונים לאבחנה הדומים לאוטיזם, חשוב לדעת את ההבדלים בין אוטיזם לתסמונת אספרגר. זיהויים יאפשר לאבחן אדם כאיש תסמונת אספרגר ולא כאוטיסט:
שינית את המילה הפרעה לשונות.
שונות התפתחותית נרחבת לא משויכת (PDD-NOS)
השונות התפתחותית נרחבת לא משויכת מאובחנת על דרך השלילה[2]. לרוב היא מאופיינת על ידי הופעתו של תסמין אחד או יותר מבין אלה המאפיינים תסמונות הספקטרום, אך לא די תסמינים בכדי לאבחן אוטיזם קלאסי / תסמונת אספרגר.
לפי ויקיפדיה:
אוטיזם קלאסי :
מאופיין בהתפתחות מעוכבת או ליקוי תפקודי לפני הגעת הילד לגיל שלוש, באחד או יותר מהתחומים הבאים: (1) אינטראקציה חברתית, (2) תקשורת, ו(3) התנהגות חזרתית ותחומי עניין מוגבלים. הלקות בהתנהלות החברתית יכולה לבוא לידי ביטוי בשימוש לוקה או חסר בתקשורת שאינה מילולית (מחוות ידיים, הבעות פנים, קשר עין), קושי בהתחברות עם בני אותו הגיל, קושי בהבעת רגש או בפירוש רגשותיהם של אחרים, ונטייה לחוסר הנאה מפעילויות משותפות. התנהגות חזרתית עשויה לכלול העדפה לסדר קבוע ולשגרה ולביצוע חוזר של פעילויות, כמו גם תנועות ידיים ונדנוד הגוף. הלקות התקשורתית יכולה לבוא לידי ביטוי בעיכוב בהתפתחות השפה, אקולליה, ובקושי בניהול שיחה. כמו כן, רגישות יתר לגירויים חושיים הינה קושי נפוץ בקרב אנשים עם אוטיזם.
בנוסף יכול להיות הילד לא ילמד לדבר בכלל.
אני התחלתי לדבר בגיל 3. אמא שלי בגיל 4-5 אחרי שחזרתי מהגן אמרה לי לחזור על מילים מסויימות כדי שאלמד לדבר נכון. היה לי קשה לומר גזר למשל. בגיל גן חובה אמא שלי ניסתה לדובב אותי שאדבר . אני רוב הזמן שתקתי .
אז מה אתם אומרים אני אספרגר או PDD-NOS .
האמת היא שזה לא חשוב . העיקר שאני יודעת מי אני.
כל הענין הזה אם הבדל בין אספרגר לאוטיסטיזם סתם עינין מלאכותי לדעתי.
תארו לכם משהו מאובחן כאספרגר אבל חסר עצמאות . הוא בעצם ברמת תפקוד נמוכה. אז יודע לקרוא ויכול לקרוא אינצינקלופדיות אז מה. עכשיו תארו לכם משהו מאובחן כאוטיסט . אותו אחד הצליח להקים משפחה והוא עצמאי , הרי הוא ברמת תפקוד גבוהה. אין הבדל מהותי בין אספרגר לאוטיזם בתפקוד גבוה. אוטיזם בתפקוד גבוה הינו אספרגר.
ההבדל בין תסמונת אספרגר לבין אוטיזם לפי ויקופדיה:
"
למרות ובשל קריטריונים לאבחנה הדומים לאוטיזם, חשוב לדעת את ההבדלים בין אוטיזם לתסמונת אספרגר. זיהויים יאפשר לאבחן אדם כאיש תסמונת אספרגר ולא כאוטיסט:
- בעוד שבאוטיזם רכישת השפה ויכולת הדיבור אינם קיימים, או קיימים בצורה פגומה מאד, הרי שבתסמונת אספרגר אין עיכוב ברכישת השפה, אבני היסוד שלה והיכולת לדבר, והללו הן ברמה תקינה.
- אין בתסמונת אספרגר עיכוב בהתפתחות הקוגניטיבית והמודעות הכללית לסביבה
- בתסמונת אספרגר קיימת היכולת לפעול באופן עצמאי לשם סיפוק צרכים בסיסיים - להתרחץ, להתלבש וכיוצא בזה.
- אנשי התסמונת, בניגוד לאוטיסטים, מנסים (לפחות לסירוגין או בשלבים מסוימים בחייהם) ליצור קשרים חברתיים, הגם שבדרכים העלולות להכשיל מטרה זו.
- האוטיזם ניתן לאבחון בגילאי 2-3 ואילו תסמונת אספרגר כמעט תמיד קשה לאבחן לפני גילאי 6-7."
שינית את המילה הפרעה לשונות.
שונות התפתחותית נרחבת לא משויכת (PDD-NOS)
השונות התפתחותית נרחבת לא משויכת מאובחנת על דרך השלילה[2]. לרוב היא מאופיינת על ידי הופעתו של תסמין אחד או יותר מבין אלה המאפיינים תסמונות הספקטרום, אך לא די תסמינים בכדי לאבחן אוטיזם קלאסי / תסמונת אספרגר.
לפי ויקיפדיה:
אוטיזם קלאסי :
מאופיין בהתפתחות מעוכבת או ליקוי תפקודי לפני הגעת הילד לגיל שלוש, באחד או יותר מהתחומים הבאים: (1) אינטראקציה חברתית, (2) תקשורת, ו(3) התנהגות חזרתית ותחומי עניין מוגבלים. הלקות בהתנהלות החברתית יכולה לבוא לידי ביטוי בשימוש לוקה או חסר בתקשורת שאינה מילולית (מחוות ידיים, הבעות פנים, קשר עין), קושי בהתחברות עם בני אותו הגיל, קושי בהבעת רגש או בפירוש רגשותיהם של אחרים, ונטייה לחוסר הנאה מפעילויות משותפות. התנהגות חזרתית עשויה לכלול העדפה לסדר קבוע ולשגרה ולביצוע חוזר של פעילויות, כמו גם תנועות ידיים ונדנוד הגוף. הלקות התקשורתית יכולה לבוא לידי ביטוי בעיכוב בהתפתחות השפה, אקולליה, ובקושי בניהול שיחה. כמו כן, רגישות יתר לגירויים חושיים הינה קושי נפוץ בקרב אנשים עם אוטיזם.
בנוסף יכול להיות הילד לא ילמד לדבר בכלל.
אני התחלתי לדבר בגיל 3. אמא שלי בגיל 4-5 אחרי שחזרתי מהגן אמרה לי לחזור על מילים מסויימות כדי שאלמד לדבר נכון. היה לי קשה לומר גזר למשל. בגיל גן חובה אמא שלי ניסתה לדובב אותי שאדבר . אני רוב הזמן שתקתי .
אז מה אתם אומרים אני אספרגר או PDD-NOS .
האמת היא שזה לא חשוב . העיקר שאני יודעת מי אני.
Good site yоu've got here.. It's hаrd tο
השבמחקfind quality writing like yours these days.
I honеstly аpprеcіatе people like you!
Taκe сare!!
My site: laser Acne treatment