יום שבת, 4 בספטמבר 2010

אנשים טובים באמצע הדרך

אז התחלתם לחשוב שאני חושבת של האנשים שלא חייכים לספקטרום האוטיסטי מתנכלים לי או מנצלים אותי . אז לא . אספר על אנשים מסוג אחר.
אחד המשתתפים בהפסקה פעילה התחיל לאמן אותי לתפוס כדורים ולימד אותי שיטה בה היה לי קל לתתפוס כדור.אפילו קרה לי מלכה .בהרצאות חמד"ע בת"א היה יום אחד אפשרות של לדבר על שלושה תחומי עניין שלו. ניצלתי את ההזדמות ובאחד מתחומי העניין שלי כתבתי על התג הספקטרום האוטיסטי. אשה מבוגרת שאלה אותי מה זה? הסברתי לה על האמונות הקודמות של האוטיזם. אחרי שאמרתי כמה דברים היא שאלה האם אני בספקטרום. אמרתי כן. אמרה : את נראת לי אינטליגנטית. אני הסברתי שזאת הנקודה. לא בודקים נכון את האינטיליגנציה של האוטיסטים ושלאספגרים האינטיליגנציה תקינה. דיברתי על תחום ההתמחות שלי ( מדעי החיים ומחשבים) ושאני עובדת.
יש לי חברה מגיל 21 . היא לא בספקטרום וסובלנית כלפי השונה. מקבלת אותי כמו שאני .
המנהלת שלי העבודה מקבלת אותי כמו שאני ואפילו התעקשה שאקבל תקן כדי להתחיל לעבוד במזכורת. אננחנו ביחסים טובים.
בילדות שלי היו ילדים שהגנו עלי בפני ילדים שהציקו לי .


יום שני, 5 ביולי 2010

חיי היום

הפסקה פעילה:
אני הולכת להפסקה פעלה.
קבוצת אנשים החליטו לשחק משחקים של פעם. משחקי ילדות ,תופסת כדור ,מחניים וכד' בת"א בערב.
פעם הראשונה שבאתי ב- 2005 . פעם ראשונה שלא היו כדורים . האחראי אמר שאמורה להיות עכשיו הפסקה פעילה , זו הפסקה לא פעילה. אמר לאנשים שאין כדור ותצטרכו לשחק כדורגל בלי כדור.
באתי לבד וסוף סוף נראה לי שיחקו איתי באמת. חייבים שם לקבל כל אחד גם אם ממש לא היו רוצים אותו.
הקטע הוא שאז באו מאות אנשים להפסקה פעילה. הרוב ישבו לצפות ורק כ20 איש שיחקו. אני הייתי בין אלו שמשקים . אני אוהבת ספורט ,אבל יש לי בעיות בקורדינציה.בשנה הבאה באו כ-20 איש וכולם שיחקו.
היו אנשים במשחק תופסת כדור שהתקדמו לאחור , והושטתי יד כדי שלא יעפו אלי. החברה הנטית שלי אמרה "תזהרו עליה". אני נהגתי להתגרות באנשים שתופסים. התקרבתי אליהם ובד"כ הראתי שלמרות שאני מתקרבת אליהם קשה לתפוס אותי. אני גם רציתי לבדוק האם באמת משחקים איתי או מתעלמים ממני.
בפעם האשרונה ששיחקתי הדקל .תפסתי את כל אחד מהקבוצה השנייה.אבל החל מהפעם השנייה לא היה כך . היו מקרים שהיה קל יותר לקחת את המתפחת ולברוח.
ב-2007 לאחר שאבחנו אותי . שאלתי משהו בשנות ה- 40 מה הוא חושב עלי. הוא אמר שאני שונה שאני צריכה טיפול . אמרתי לו שיש לי בעיות בתקשורת . הוא שאל אספרגר. מה כבר יכול לקרות שעוד לא קרה. הוא כבר סימן אותי בצורה שלילית. אז אמרתי שכן . הוא רצה לדעת האם לטיפול בילדות. אמרתי שאבא שלי עוזר לי. תשובתו אמרה שאבא לא מספיק. בכל מקרה הוא שינה את ההתנהגות שלו כלפי הוא הפסיק לרכל עלי .למרות שהביא לי כרטיס של דר' הגש הוא הפסיק להטריד על טיפולים גם לאחר שאמרתי שאני לא רוצה .
האנשים שבאים להפסקה פעילה לא רק משחקים משחקים של ילדים אלא גם מתנהגים כמו ילדים. אחד במשחק תופסת עכברים ולאחר מכן שני דגלים . לאחר שתפסו אותו צרח עכבר במצוקה. אנשים מעדיפים למסור כדור למי שמאוד טוב בתפיסות כדור. כן מכיון שיש לי בעיות בקורדינציה אני סובלת מזה. יש אנשים שכן זורקים אלי כדור.


הכלב ומוסר ההסכל זה בדיחה טובה שמראה טוב על החיים.





יום שבת, 27 במרץ 2010

חיי כשייכת לספקטרום האוטיסטי

אני שייכת לספקטרום האוטיסטי.


תמיד הייתי ילדה חריגה לא מקובלת בחברה . אני מגיבה בצורה לא נכונה למצבים מסויימים. לא קוראת קודים חברתיים . לא מבינה שפה לא מלולית ( אצלי חלקית ). מספרת לאנשים מוכרים על התחום שלי בלי לדעת שהם לא מעוניינים בכך .
בבית ספר שמו לב שמשהוא לא רגיל אצלי. הייתי לבד בהפסקות לא ידעתי איך להתחבר. התנהגתי הצרה שונה מכל הילדים בכיתה. לא נכנעתי ללחץ חברתי.
בכיתה א' הייתי לבד ,שיחקתי לבד.הילדים צחקו עלי ואפילו הציקו לי.
בכיתה ב' בקשתי לשחק עם הילדות אך הן לא רצו לשחק איתי.
יש לי בעיות בקורדינציה .
בחטיבת ביניים הילדים הציקו לי. עדיין לא היו לי חברים . מחנכת והיועצת בית הספר דברו עם כל השכבה על כל שלא צריך להציק לאחרים. זה עזר אך עדיין הציקו לי . רובם הפסיקו.

הייתי הולכת לאחות בית הספר ולספרייה בהפסקות ובשיעורים חופשיים.

ילדים הינם נצלנים. רק רוצים להעתיק שיעורי בית ומעולם לא להיות חברים שלי.
בתיכון היתה לי חברה אחת אך היא נתקה את הקשר איתי מכיוון שאמרתי שהשולחן מלוכלך. אספגרים אומרים דברים נכונים אך דברים שלא אומרים אותם. אנשים זוכרים רק את הדברים הרעים ולא זוכרים את הדברים הרעים שהם עושים.
קשה לי למצוא עבודה . לא מצליחה ברעיונות.

סטודנטים גם נצלנים . הם רוצים להעתיק עבודה שלמה ולא לעזור לי בשאלה אחת שאני לא מבינה.

ילדים הם נצלנים ומבוגרים הם רכלנים.


אספרגרים אינם סובלים מאספרגר אלא מן הבורות של הציבור בקשר לאספרגר שלהם.
אספרגרים אינם חסרי רגשות להפך הם רגישם מאוד.


אני שומעת אנשים מדברים בחדר סגור כאילו דברו לידי חזק. שומעת נבחות כלבים ממרחק 50-60 מטר. צלצול טלפון מקפיץ אותי.



יש לי חברה נטית ז"א לא אוטיסטית , אחת שמבינה אותי ומקבלת אותי כמו שאני. משפט שגור בפיה : אם לאהיה שוני אז העולם היה משעמם.







שירים שכתבתי:

אוטיזם על בטוח

בואו בואו . יש לי מידע חדש . בואו בואו ,שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
בואו בואו יש לי מידע חדש.
אוטיזם- טווח רחב של מצבים.
אוטיזם בעיה בתקשורת ובקריאת קודים חברתיים.
אל בטוח.
יש לי מדע חדש .
שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
אוטיזם- יש לו יתרון לא רק חיסרון.
חיסול האוטיזם יביא לחיסול המדע.
אנשים פיזיקאים ,ומדעים אחרים , מתמטים ,אומנים ,מוסיקליים
וכו' חלקם מאובחנים כאוטיסטים , ובזכותם היתה קידמה לאנושות.
באו בואו ,יש לי מדע חדש.
שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
צרלס דרווין ,איזיק ניוטון ,
אלברט אנשטיין, מוצרט ,מיקלנג'לו היו אוטיסטים.
ספקטרום האוטיזם- טווח רחב לש מצבים.
מאוטיסטים קלסיים שלא יודעים לדבר עד לתסמונת אספרגר.
באו בואו יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
תסמונת אספרגר – שונות נורולוגית בה האינטליגנציה
תקינה עם בעיה לקרוא קודים חברתיים.
וכן אי הבנת שפה לא מילולית.
בואו בואו , יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
לאוטיסטים ולאספגרים יש תחום אובססיבי וכישרונות בתחומים שונים.
יש דרך היכולות והתחומים שלהם לעזור להם לנהל חיים תקינים.
דרווין , אנשטיין ,ניוטון, מקלנג'לו, מוצרט היו אוטיסטים.
חיסול האוטיזם יביא לחיסול המדע.
שיבוט אנשים להיות מומחים במדע , באומנות או במוסיקה
יביא לגדילה בבעיות קשב וריכוז וכן באוטיזם ובעיות אחרות.
בואו בואו , יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
אין לחסל את האוטיזם יש להסביר לאוטיסטים ולאספגרים
איך לנהוג בכל מצב ומצב.
יש להתחיל לעסוק במציאת דרכים טובות יותר לסייע לאנשים עם אוטיזם
להשתלב בחברה כפי שהם , ולא לשנות אותם.
יש לעזור להם דרך התחומים שלהם ודרך הכישרונות שלהם ,
כך הפכו חיסרון ליתרון.
אל תשכחו למטבע יש שני צדדים.
לאנשי הספקטרום האוטיסטי ולבעלי בעיות קשב וריכוז יש יתרון אבולוציוני
.לכן מצבים אלו שרדו.
בואו בואו , יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
תסמונת אספרגר . אנשים אלו לא מבינים שפה לא מילולית .
אספגרים מנסים לתקשר אתכם , לכן מדברים אתכם על התחום שלהם.
הם לא מנסים לעצבן אתכם בכוונה.
בואו בואו , יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
שמונה עשר ביוני חג האוטיזם הבינלאומי .
ביום זה אנשי הספקטרום האוטיסטי חוגגים את עצם היותם בספקטרום.
אל תתאבלו עליהם.
בואו בואו , יש לי מידע חדש . שבירת מיתוס זה התפקיד שלי.
אוטיסטים קלסיים יש בעיות בתקשורת מילולית ולכן בבדיקות IQ
מקבלים ציונים נמוכים . רובם אינם מפגרים.
אז מה אתם אומרים על כל זה ?


אוטיזם בתפקוד גבוה –אוטיזם בתפקוד נמוך

ישנם אנשים שמקשיבים ולא עונים.
ישנם אנשים שמדברים הרבה כי זה מה שהם .
ישנם אנשים שמדברים מעט ורק כשיש להם מה להגיד.
אוטיסטים בתפקוד נמוך אנשים מתעלמים מיכולות שלהם .
אוטיסטים בתפקוד גבוה אנשים מתעלמים מהקשיים שלהם.
אינטליגנציה תקינה אז איך זה שיש להם קשיים בכלל.
כך אנשים חושבים.
מי זה החצוף שיש לו יכולות יוצאות דופן בדבר / דברים מסויים/ים.
אבל אין לו חברים ומתנהג בחוסר נימוס.
מתקשה בחיים ואין לו כישוריים חברתיים.
מי הוא האדם שלא מדבר ובשל בעיות התקשורת שלו חושבים שהוא מפגר.
ישנם אנשים שנמנעים מקשר עין ומגע ומעדיפים להיות לבד.
רוצים חברה אך הינם נטולי חברה. הם פשוט מוצפים כל הזמן בעודף מידע.
יש להם רגישות יתר לדברים מסומים ועמידות יתר לדברים אחרים.
מעדיפים להקשיב לעצמם ולא להתערב בעיניים של אחרים.
אף אחד לא מתייחס להם ולהקשיב להם כי הם חולים ב"מחלה" קשה מאוד חשוכת מרפא
שנקראת " אוטיזם".
רוצים ל"רפא" אותם .
בעצם רוצים לחסל אותם ולכן אומרים שרוצים "לרפא" אותם.

ותחשבו על כך!!!!