יום שבת, 4 בדצמבר 2010

הזאבים והכלב פרק שני


פרק שני

קייטי והזאב


חודש אחרי שהסכימו הוריה של קייטי לגדל את טימי הם הלכו לחופשה שבוע לבד . גם ליאור וליסה עזבו את הבית לעשרה ימים . הם נסעו לטיול בדרום קנדה . קייטי התגעגע אליהם .

"קייטי , אני ואמך נוסעים לסוף שבוע זוגי בניו יורק " , אמר אייל .

"תתנהגי יפה קייטי" , אמרה לאה .

"תבלו נהדר", ענתה להם קייטי .

הוריה של קייטי סמכו על טימי שיגן על בתם בשעת צרה , לולי טימי לא היו הוריה של קייטי משארים את בתם לבד . קייטי נפרדה מהם לשלום . קייטי פתחה את הטלויזיה , בחדשות אמרו שזאב מסתובב במדינה ועוד כל זאת קרא דווקא באיזור שבו גרה קייטי . קייטי לא פחדה ולא התיחסה לכך . יצאה עם טימי לטיול היומי , המשכה את חייה כרגיל .

"טוב שיש כאן שקט ", אמרה קייטי לטימי .

" הב , הב", נבח טימי בהסכמה .

" אני מבינה שאתה מסכים" , אמרה קייטי .

קייטי שיחקה עם טימי שעה ארוכה , ואחר מכן קראה ספר . פתחה את הטלויזיה היה בתוכנית שחקן גרוע ,

"איך נתנו לו להופיע בסרט בכלל " , חשבה לעצמה קייטי.

פתאום הטלפון צילצל . קייטי ענתה לטלפון , חברתה , דליה צילצלה . דליה היתה באותה שכבה של קייטי . ילדה מלאה , לא אהבה להיות יחפה בניגוד לקייטי . שערה בצבע האש , גובהה בינוני.

"מה שלומך דליה? " , אמרה קייטי.

"בסדר גמור ומה שלומך את? " , ענתה דליה .

"גם בסדר ", ענתה קייטי.

" שמעת, אמרו ברדיו שזאב ברח לעיר שלנו", סיפרה דליה .

"כן, אבל אני לא מתיחסת , ענתה קייטי .

" מה את לא פוחדת" , ענתה דליה .

" רוב האנשים חושבים שזאבים הם בעלי חיים אכזריים הטורפים דרך קבע בני אדם , אך המציאות הפוכה בגלל שהאדם צד אותם ,הם בסכנת הכחדה ומפחדים מבני אדם .אם זאבים היו אכזרים , לא היו קימים כלל הכלבים" , אבל זאבים חיות טרף והאדם הוא טרף קל. הסבירה קייטי.

"לא יכול להיות " , ענתה דליה .

זאבים פוחדים מבני אדם אלא אם כן חלה התפתחות שבגללה הבין הזאב ,שבני אדם הם טרף קל , ואז הזאב הופך לטורף אדם . האדם הוא זה שמביא את הזאב להפוך לטורף אדם ".

"זאבים טורפים בני אדם , ואני מפחדת שהזאב יגיע לרחוב שלי , ענתה דליה .

" טוב , צריך להזהר מחיות בר , הן עלולות להיות מאוד מסוכנות . חיות בר לא אוהבות בני אדם . הזאב עלול להסתובב הכל מקום ולאברחוב שלך או שלי" , ענתה קייטי .

" אני עדיין חוששת ", ענתה דליה .

" נלך לסרט , "בייב ", אמרה דליה .

" בסדר ", ענתה קייטי .

הם הלכו לראות את הסרט בשעות אחר הצהרים . קייטי היתה עם ג'ינס צמוד ארוך , נעלי התעמלות . דליה היתה עם גי'נס ונעלים מעט גבוהות .

"איך היה הסרט דליה ", אמרה קייטי .

" נפלא ומעניין " , ענתה דליה .

כל אחד חזר לביתו .

בערב נשמעה יללה של זאב , קייטי לא רק שלא פחדה אלה גם יצאה עם טימי לחפש אותו . היא חזרה הביתה נבוכה , לא מצאה שום זאב , אך הזאב ראה אותה ואת כלבה . הוא רק הסתכל עליהם והלך .

"אתה תהיה כלב אמיתי לשם שינוי", אמרה קייטי לכלבה טימי .

קייטי הוסיפה :

"אינך יכול למצוא זאב" .

היא המשיכה לנהל את חייה כרגיל והלכה יותר מאוחר לישון .

בבוקר אחרי ארוחת הבוקר הלכה קייטי עם טימי לטיול ,

"איזה יום נהדר , חמים ונעים ," חשבה לעצמה קייטי .

הם טיילו שעה שלמה . קייטי לא נהנתה מלחיות בעיר , לה התאים לגור בחווה או בקיבוץ בגלל שהיא אוהבת חיות . קייטי היתה קשורה לטבע . מאוד התאים לה לחזור לתקופה שאבותנו היו , ציידים לקטנים . במיוחד התאים לה לטייל הטבע ,כן קייטי אהבה מאוד טיולים ולראות את הנוף . אך תמיד רצתה לראות בעלי חיים ,

לכן תמיד צפתה בסרטי טבע .

בדרך ראתה קייטי כלב זאב שהסתבך בכמה חוטים חזקים ליד עמוד ולא הצליח להשתחרר.

לפי פניו , עיניו בטנו הרחבה יותר , רגליו הגלולות יותר מכלב וכן מעזינו המחודדות והקטנות יותר מכלב הבינה קייטי שמדובר בזאב . קייטי הסתכלה עליו וחשבה איך הסתבך בכלל . הזאב הסתכל עליה בחרדה בהיכון לתקוף . טימי נבח עליו. קייטי החליטה לעזור לו. היא באה לאט במהילאה הצליחה לקשור לזאב את הפה . תוך כדי שהיא משחררת אותו , ליטפה קייטי את הזאב וניסתה להרגיע אותו . היא הצליחה לשחרר אותו לפני שהספיק לנשוך אותה מרב בהלה . אחרי שהצליחה לשחרר אותו , הורידה את המחסום מהפה שלו. הזאב ברח מהר משם . כשחזרו שמעה רעשים . קייטי החליטה לבדוק מה הרעש הזה . ליד בית לא גדול היו שני אנשים , הם דיברו על גנבת מכוניות . הם ראו את קייטי . קשרו את טימי לפני שהספיק לתקוף אותם , קשרו את הילדה ונעלו את הכלב והילדה בתוך אחד החדרים שבבית . נשמע רעש משהו פתח את הדלת היה זה אותו זאב ששיחררה הילדה . הזאב שיחרר אותם , טובה תחת טובה ורעה תחת רעה . היא עברה לידו והזאב ברח, קייטי חזרה הביתה .

קייטי בבית לקחה חתיכת בשר כבש מבושל ושמה על עדן החלון . הזאב הגיע , קייטי ניסתה לאכיל אותו . בהתחלה פחד אך במהירה חל אימון הדדי בינו לבין הילדה . קייטי החזיקה בידה חתיכה מן הבשר .

"רוצה עוד ", אמרה קייטי לזאב .

הזאב עדיין פחד , אך התקרב . לקח ממנה את החתיכה וברח . הוא היה רעב אז חזר , קייטי זרקה אליו עוד חתיכה .

"קח ", אמרה קייטי. הזאב לקח .

קייטי זרקה אליו עוד חתיכות מן הבשר עד שהזאב בטח בה . קייטי קראה לזאב ג'ימי .

רק בת 12 וכבר יש ידידות בינה לבין זאב . הזאב היה אומלל , מכיוון שלא היו זאבים בסביבה . הוא קיבל את הכלב לחברתו כאילו היה זאב . פרוותו היפה של הזאב נראתה בריאה מאוד . הזאב והכלב אהבו זה את זה . הזאב התחיל לתת אמון בקייטי ואהב את הקטנה . הזאב היה זאב

הודי , אדמדם יפה מלא חיים וחבלאהי . זאבים הם בעלי חיים חבלאהיים החיים בקבוצה . הזאב הרגיש מה קייטי חושבת . קייטי חשבה שיש בינה לזאב כח מחשבתי . היא ידעה היכן נמצא הזאב לפי ההרגשה בלבד . קייטי כשתקרבה למקום שבו היה הזאב הרגישה שהוא נמצא שם . מן רגש והרגש מיוחד , אנשים בודאי היו אומרים שאין דבר כזה כח מחשבתי . קייטי סיפרה למשטרה את מה ששמעה מהאנשים והמשטרה עצרה אותם .

הזאב והילדה התידדו . קייטי שחקה עם הזאב וכלבה כל יום . היא , כלבה והזאב קפצו מעל דברים בגובה שבעים מטרים . קייטי טילה אתם כל היום במרחק רחוק מביתה . בלילה שמה ראשה על גבו של הזאב , רב ראשה היה מחוץ לגבו של הזאב . בבוקר התעוררה הילדה ואמרה לטימי והזאב בואו ורצה אתם .קייטי ראתה בדרך משפחות שמחות ,איזה כף להם ,חשבה קייטי .

הכלב לא הבין מדוע היא מסתכלת כך על המשפחות האלה . קייטי היתה עצובה , היא התגעגע להוריה ולאחיה , היא כיבדה אותם . טימי והזאב הבינו זאת , לכלבים ולזאבים יש חוש שישי .

האנשים ברחוב חשבו שמדובר בכלב רועים גרמני ,כשראו את הזאב . קייטי חזרה הביתה התקלחה, רחצה את כלבה ,אכלה ארוחת בוקר והאכילה את טימי וג'ימי .כך קראה קייטי לזאב . קייטי הבינה שלזאב הזה יש ניסיון עם בני אדם ובמיוחד עם ילדים , ושזו הסיבה שהצליחה להתידד עם הזאב .

עבר השבוע די מהר בשביל קייטי . הוריה חזרו הביתה . קייטי שמחה , כך גם טימי התגעגע לאייל ולאה . קייטי עזרה להוריה לקחת את המזוודות לבית שלהם . היא יצאה החוצה וקנתה לג' מי בשר , לצערה הרב אביה עבר בשעה שהזאב אכל . קייטי מיד זזה מן הזאב ואמרה לאביה איזה כלב יפה . אייל הסתכל על ה"כלב" , ראה את פניו . בהתחלה חשב שאכן מדובר בכלב , אך ,מכיון שהיה פסיכולוג חשד שמדובר בזאב , לפי התנהגות ביתו הקטנה . גם הוא שמע בחדשות על זאב המסתובב בעיר שלהם . לפי התנהגות ביתו הבין שאכן זה הזאב . הוא פחד מאוד שהזאב יחלה בכלבת , הוא הרי לא רצה שביתו תמות מכלבת . כלבת היא מחלת כלבים הפוגת בכל היונקים כולל בני אדם . זוהי חלה כסופת מרפא ,החולים מתים ממנה . קייטי ידעה שלזאב הזה אין כלבת לפי התנהגותו . אם היה לו כלבת היה נושך את הילדה ואת כלבה . חולי הכלבת משתגעים , הם גם מתים תוך פחות משבוע בדרך כלל ולא נשארים בחיים יותר מעשרה ימים .

" מה את עושה עם הזאב ?" אמר אייל לבתו קייטי .

" אני לא יודעת מנין היגיע לכאן הזאב ? " ענתה קייטי .

" את נתת לו בשר, אולי יש לו כלבת ,מנין לך שאין לו כלבת, צריך לקחת אותו לשמורת טבע" ,ענה בחזרה אביה .

קייטי נבהלה והסבירה לאביה את הסימנים ואת התוקפנות ,שיש לחולי הכלבת . אייל לא התיחס כלל לדבריה . היא הרי לא רופאה ולא רוטינרית , חשב אביה .

"הזאב צריך חברה . זאב היא חיה חבלאהית והוא התרגל להיות פה . הוא גם רוצה להשאר כאן", הסבירה קייטי לאביה .

אייל המשיך להתנגד לכך בכל תוקף . קייטי חזרה הביתה עצובה , הזאב וכלבה טימי הבינו מה עומד לקלאה , אז הם היו עצובים גם והשתתפו בצערה של הילדה . כדי לנסות להרגע היא ניסתה לקרוא ספר ,ללא הצלחה . לאחר מכן ניסתה לראות משהו בטלויזיה .

אייל התקשר לעיריה וסיפר שיש זאב , העיריה הזמינו פקחי שמורת הטבע והם ירו על הזאב חץ הרדמה ולקחו אותו לשמורת טבע רחוק משם . קייטי היתה עצובה מאוד , טימי היה גם עצוב

והשתתף בצערה של הילדה . קייטי סיפרה להוריה על הידידות בינה לבין הזאב .

"מזל , שאני לא צריכה לטפל בזאב", ענתה לאה .

"לכי להכין שעורי בית במקום להתעסק עם שטויות " ,אמרו אייל ולאה פה אחד בנימת כעס כלפי בתם הקטנה, לאחר ארוחת צהריים . קייטי הלכה בעצבות ובגעגועים לזאב ללמוד .

יומיים אחרי כן נגמר החג , והתחילו שוב ימי הלימודים . קייטי למדה בשקידה . אף פעם לא הבריזה , תמיד הכינה שיעורי בית . היא בדרך כלל קיבלה ציונים גבוהים , אך לא מאוד גבוהים .

קייטי הלכה לבית ספר עדיין לא נרגע מאתמול . כשניגמר היום היא הלכה לכיוון השער, הביתה קרה משהו מעיינן .

הזאב היה שם חיכה ליד שער הכניסה , הוא הצליח לברוח מן השמורה וידע היכן הילדה נמצאת בעזרת חוש הריח .

קייטי אמרה לילדים בבית ספר : "תראו הנה חברי הזאב , הוא מצא אותי" .

כמה בנות החלו לצרוח מפחד , אך קייטי רצה בשימחה עם הזאב הביתה .

קייטי החביאה את ג'מי אצל דיינה , האשה שהחביאה את טימי . דיינה תמיד היתה בעד הילדה . כך גם הפעם . קייטי חזרה הביתה , הוריה לא חלמו ולא ידעו על כך שהזאב חזר אל קייטי ועד כמה הזאב והילדה היו קשורים אחד לשני . קייטי סידרה את הכלים אחרי שכל המשפחה גמרה לאכול , אחר למדה וקראה ספר על התנהגות כלבים . ליאור וליסה חזרו כבר הם התגעגעו אליה והיא עליהם . קייטי סיפרה להם את כל מה שקרה עם הזאב , בלי לספר על כך שהזאב חזר . היא פחדה שאים אנשים יתחילו לדעת על כך , יתברר זאת להוריה וזה הרי לא כדאי.

"קייטי מדוע את כל כך מאושרת היום"? שאלה ליסה .

" לא תאמינו , שמעתם על הזאב שהיה בעיר שלנו ".

" לא " , אמרו ליסה וליאור פה אחד .

" יש זאב בעיר , אני התיידדתי איתו ".

" איך"? שאל ליאור .

" פשוט שיחררתי אותו כשתסתבך בכמה חוטים חזקים מאוד ליד עמוד".

"נראה לי שאת אוהבת להסתבך בצלאה" , ענה ליאור לקייטי.

" מה את לא פחדת לחלץ זאב ללא עזרה" ? שאלה ליסה .

"לא , חשבתי רק שצריך לעזור" ענתה מיד קייטי לליסה .

ליסה וליאור הבטיחו לקייטי שיעזרו לה אם הזאב יחזר . אך קייטי החליטה סופית לא לספר לאיש שהזאב חזר ,כדי שהדבר הזה לא יסתבך .

יום יום לפני ואחרי הלימודים קייטי הלכה לבקר את הזאב . היא טיפלה בו בדיוק כמו שטיפלה בטימי בזמנו . טיפול עולה כסף , ההסכם של קייטי היה שהיא תשלם . דיינה לא הסכימה שקייטי תשלם . בסוף ההסכם היה שכל אחד משלם

חצי , כך היה עם טימי וכך גם עם ג'מי. הטיפול היה מסור . ג'ימי בהתחלה מאוד פחד מדיינה ,אבל במהרה למד , שאין היא עומדת להרע לו והתחיל לחבב אותה כאילו היה זאב מבוית . דיינה אהבה אותו, היא טיפלה בו טיפול מסור כמו שטיפלה בטימי בזמנו . דיינה דאגה שהזאב יקבל את כל החיסונים לבריאותו, ולבריאות האנשים סביבו .

האנשים שבאו לבקר את דיינה לא חשבו שמדובר בזאב ודיינה לא סיפרה להם רק ילדיה והברה ג'ו ידעו על כך . ילדיה של דיינה וג'ו חיבבו את הזאב .

אחרי שבוע התגלה לאחד השכנים שג'ימי הוא זאב , השכן סיפר זאת לאייל . השכן הרי ידע, שהבת של גדען מבקרת את דיינה כל הזמן . אייל רתח על קייטי . הוא התקשר לפקחים והם התחילו לרדוף אחרי הזאב המסכן . הם תפסו אותו ושמו אתו בשמורת טבע בארץ שכנה , בגן יולסטון. הפעם עם משדר . הזאב שוב ברח . גי'מי רץ שמח ומלא געגועים לקייטי . הוא רץ ארבעה ימים בלי לאכול כלל . הזאב לא הרגיש שהוא רעב מרוב התלהבות . הפקחים ידעו היכן הוא נמצא לפי המשדר ותפשו אותו . הזאב חכם והצליח לברוח ואף להוריד את המשדר . הוא הוריד את המשדר תוך כדי ניסיון לברוח , שכחבל קשור למשדר. רק אחרי ארבעה ימים חש רעב . כדי שטורפים ישרדו הם חייבים לטרוף , לכן יש להם את אינסטינקט הצייד . הוא צד ארנבות ,כד ליחיות .

קייטי כל יום חיכתה לזאב בכליון עינים . קייטי היא ילדה שלא מותרת בקלות . היא היתה בטוחה שהזאב יחזור אליה , אך חלף שבוע שלם והזאב עדיין לא חזר אליה . קייטי לא עבדה את התקוה . אייל לא הסכים ,שקייטי תבקר בשמורת יולסטון , מפני שפחד שהזאב יחזור בגלל זה . אייל היה בטוח שממרחק כזה הזאב לא יטריח את עצמו לחזור לקורדו . אך טעה הזאב היה מוכן

מכל מרחק לחזור אל קייטי . הוא אהב אותה והתגעגע אליה . הפרידה ביניהם השפיע על שניהם גם יחד . שניהם רצו לחזור אחד אל השני וותרו על דברים אחרים . הם היו מוכנים להקריב את חייהם למען השני .

יום אחד כשחזרה קייטי הביתה , בא אליה אביה בכעס .

"המחנכת שלך אמרה שהפרת כל היום בשיעור, מה קרה לך קייטי? . את תמיד מלאך בשיעורים" , אמר אביה בנימת כעס .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה