יום שבת, 4 בדצמבר 2010

הזאבים והכלב פרק ראשון


פרק ראשון


הילדה השקטה

קייטי שמחה מאוד לקראת יום הולדתה . זוהי בת מצווה לא סתם , קייטי היא ילדה יהודיה . אור היום שימח אותה עד מאוד . היא היתה חייה ומאושרת , אך מה חשיבות לכך . הילדה הרימה ראשה אל חלון חדרה הקט . היא היתה צנועה ונימוסית . קייטי היתה לבושה בגדים פשוטים אך לא פשוטים ביותר . לבשה תמיד בגדי התעמלות . נעלה בחורף נעלי התעמלות . בקיץ היתה תמיד יחפה . לאירועים לבשה שמלת מיני שחורה אוכה עד שלושה רבעים עד הברך . אביה חייך בקורת רוח וחשב היכן לחגוג לה את הבת מצווה . הבית היה גדול אך לא מפואר . תמיד היה בו מזוג אוויר . הבית די יפה אד , כי היה נראה כי כל אחד יסכים לקנות אותו אילו רק ימכר. המרצפות והקירות היו מדהימים ביופיים . פניו הרזים של אייל , אביה של קייטי, נראו בריאים , שערו שחור כפחם .למרות שהוא כבר בן 47 רב שערו היה כמעט כולו עדיין שחור . המשפחה תמיד היתה מאושרת . מאולם לא היתה סיבה לכך שמישהו יכנס לדיכאון .
רחל
, אמה של קייטי ,אשה רזה בת 44 , שער שחור. אין לרות כלל שער שיבה , אין לה קמטים ניראת צעירה מאוד .
"
חשבת היכן לחגוג את יום הולדתך קייטי שלי", אמרה אמא של קייטי .
"
עוד לא אולי במסעדה , ענתה קייטי" .
"
אני אחשוב על הנושא שהעלאת ",ענתה לאה .
"
יופי", ענתה קייטי .
קייטי היא ילדה קטנה בת 12 בקולורדו שבארצות הברית בשנת 1995, ילדה שקטה וחביבה , בלימודים מאוד מצליחה, אוהבת היא חיות וכן זואולוגיה , ביולוגיה וכל המדעים . אוהבת היא לקרוא ספרים . היא ילדה רזה עם שער חום כהה עד שחור , עיניים חומות כהות . יש לה אחות גדולה ממנה בשנתיים , לאה ואחות גדולה ממנה בשש שנים , ליסה . קייטי כל כך יפה עד שהאנשים אומרים זה לזה ברחוב , איזו ילדה יפה . היא גם ילדה ספורטיבית ,אך גם שובבה . יש לה הרבה כח ומרץ . מוכנה לעזור לזולת עד הקרבת חייה . היא כיבדה את הוריה ותמיד עשתה מה שאמרו לה . תמיד רצתה להיות כלב או זאב או לפחות להיות עם זאבים . יש לה כלב ושמו טימי , בן שנה לבן מגזע מרמנו . הוריה לא ידעו נפשם משמחה ממנה .
קייטי נאנחה בהקלה הנסיעה למסעדה היתה נהדרת , כל הדודים באו . בחזרה ראתה קייטי את הלילה הקרב .
"
היה נהדר נכון קייטי", אמרה רחל .
"
כן היה נהדר, ענתה לה קייטי בשקט בחזרה . קייטי היתה מרוצה וחשבה רק על לישון , היא היתה עייפה .
"
מה כל כך היה מרדים במסעדה" ,אמרה לו קייטי .

---------------------
.
קייטי נכנסה לחדרה וקראה ספר, היא תמיד נהגה לקורא . קייטי קראה הרבה על זאבים וחיות אחרות . היה לה ספר על התנהגות כלבים . קייטי ידעה שזאבים קרובים לכלבים , הם אבותיהם של הכלבים. היא גם ראתה סרטי טבע .קייטי גם כל כך אהבה זאבים עד שרצתה להיות אתם . היא רצתה להתידד עם זאבים, וחשבה על כך בדימיונה . היא חשבה שהיא מתידדת עם זאבים שהורגלו לנוכחות אנשים .
"
היום בבית ספר ממש רע ", אמרה לאה .
"
מדוע" ? שאלה אותו רחל .
"
המורה להיסטוריה לא התחשבה בעירעור שלי" , ענתה לאה. .
"
מה, על איזה עירעור בדיוק אתה מדבר"? " שאלה רחל .
"
לא משהו מיוחד" ,ענתה לאה .
"
את זוכרת את הציון במבחן בהיסטוריה" , הוסיפה לאה .
"
כן ", ענתה רחל .
"
אבל הציון היה בסדר חבל על הכוחות שלך רדי מזה" .
למחרת חזרה קייטי לגן הזאולוגי. שוב הלכה לראות את הזאבים ופגשה את המטפל . הוא איש נחמד גבוה מעט לא רזה . המטפל שאל אותה אם היא קשורה לקבוצה מסויימת.
"
לא אני באתי לבד לראות את הזאבים , אני אוהבת זאבים ", ענתה קייטי בשימחה .
"
ואת גם רוקדת עם זאבים" , ענה לה המטפל .
"
אני קראתי את הספר הזה " ,ענתה קייטי בהנאה ובהתעניינות רבה .
קייטי מיד החלה לחבב את המטפל . היא קיוותה שתפגוש אותו פעמים רבות . המטפל ניקה את השטח של הזאבים בעזרת צינור מים .
"
איך זה לטפל בזאבים?" שאלה אותו קייטי .
"
כף אך כף לטפל בכל החיות ולא רק בזאבים" , ענה המטפל .
המטפל פתח את הדלת של המכלאה שלהם והם לא ניסו לצאת מן המכלאה שלהם , אחר כך סגר את המכלאה . קייטי חיבבה את המטפל . הזאבים ממש אהבו את המטפל שלהם . קייטי נשארה שם עוד זמן מה ואחר נפרדה ממנו יפה לשלום . קייטי חזרה לביתה רכובה על אופניים . האופניים היו ישנות , אך נראו חדשות . קייטי אהבה דברים ישנים .


------------------------------


יש לה כלב ושמו טימי . על שם הכלב של ג'רג' מהחמישיה המפורסמת מאת אניד בלייטון. כל פעם שהקטנה בצרה בא טימי לעזרתה . הוא מתנפל על התוקפים . טימי רק בן שנה . הוא כלב לבן מגזע רמנו, כלב רועים. טימי אהב את קייטי וקייטי אהבה את טימי. טימי ידע מתי היא עצובה ומתי היא שמחה . תמיד כשהיתה קייטי עצובה ניסה טימי לנחמה . הכלב ממש ריחם עליה, והרגיש עצבות גם כלפי אדנותו הקטנה, קייטי .
היחסים בין קייטי לטימי הן יחסים שבין אם לבן . קייטי טיפלה בו כאילו היה בנה .
קייטי חזרה מבית ספר . לפתע הוסבה תשומת לבה ל תנועה שראתה ליד חורשה . מן אחד השיחים הגיח גור כלבים כבן שלושה שבועות . הוריה של קייטי לא רצו מעולם לגדל בעל חיים בביתם . קייטי הבינה שמישהו זנח גור כלבים , השאירו לגורלו .
צר לי עליך הרהרה הילדה . היא ידעה שגורל הגור נחרץ בלי אמה , והיא חשה חמלה כלפי החיה חסרת הישע . קייטי הרימה את הכלב , החלה לבקש מעוברים ושבים לאמץ אותו . כולם התנגדו . קייטי המשיכה ללכת עד שהגיע לבית קטן , בעל ארבעה חדרים . קייטי דפקה על הדלת . פתחה לה אשה יפה , דיינה שמה .
"
מי את " , שאלה דיינה .
"
שמי קייטי , מצאתי את הגור , הורי לא יסכמו שאגדל אותו . מה דעתך , שאסתיר אותו אצלך" .
דיינה הסכימה .
"
אני אשלם עבור הטיפול ", אמרה קייטי.
"
איך תשלמי ", ענתה דיינה .
"
אני אצליח ", ענתה קייטי .
"
מוטב שאני אשלם ", התעקשה קייטי .
אחרי וכוח הוחלט שכל אחד משלם חצי .
קייטי נתנה לו חלב אם של כלבים ( אבקת חלב כלבה ) בבקבוק . כשהיה בן 5 שבועות שמה במזון של גורי כלבים משומר במים , כדי שיהיה נוזלי , עדיין ניזון גם מחלב . הוא ראה בה את אימו ומנהיגתו. הכלב היה רזה אך לא יותר מדי רזה , כלב יפה בלי כל קשר לכך . היא אהבה כלבים יותר משאהבה אנשים , יותר מכל אהבה זאבים . קייטי מצאה את טימי כשהיה בן שלושה שבועות , מאז אמצה אותו. היא נאלצה להסתיר אותו אצל דיינה ,אשה יפה וטובת לב , נוצריה אוהבת יהודים ובמיוחד את קייטי . כל זאת מכיון , שהוריה של קייטי מעולם לא רצו לגדל בעל חיים אך משהו קרא . כשטימי היה בן עשרה חודשים חטפו את קייטי הקטנה .

קייטי חזרה מבתי ספר , אוהבת היא ללמוד. בית הספר רחוק מהבית לפי קצב ההליכה שלה כעשרים דקות . קייטי הלכה הרגל עם הילקוט על הגו שלה הילקוט לא היה לה כבד במיוחד . כשהלכה בערך כשמונה דקות בא אליה אדם צעיר ואמר :
"
אני מכיר את הוריך , בואי איתי אקח אותך הביתה אני יודע איפה את גרה , ואני בדיוק נוסע לשם " .
קייטי נבהלה כי הבינה , שמדובר בחטיפה ולכן ברחה בריצה מהירה .עקפה את המכוניות הנוסעות .היא טיפסה על גדר של איזו שהיא חצר , הסתתרה מאחורי אחד השיחים שם מאחור . האיש חיפש אותה אך לא מצאה עוד . הוא הלך משם כי לא ידע היכן הילדה מסתתרת . אחרי חמש דקות בערך, היא יצאה ממחבואה והגיע בשלום הביתה . הוריה של קייטי רצו להשאיר את קייטי לבד בבית קייטי חששה להשאר לבד, מכיון שידעה שהאיש יחזור לחטוף אותה .
"
אני רוצה לבוא אתכם" אמרה קייטי .
"
למה ?" ענה אביה, אוהב הוא סיפרות עד שכתב מחזור קצרים שלא פורסמו .
"
משהוא רדף אחרי ולכן כדי לי לבוא אתכם ",ענתה קייטי . הוריה הסכימו לכך . הילדה באה אתם אך האיש עכב אחריהם ואמר לחברו :
"
אתה רואה את הילדה הרזה עם השער השחור נחטוף אותה וייתכן שנרוויח הרבה כסף.
קייטי הלכה והסתובבה מעט. האנשים ראו שהיא לבד ולכן הלכו אל קייטי המופתעת . הם התקרבו אל הילדה . קייטי ברחה והצליחה לברוח . הוריה של קייטי סיימו את סידוריהם , הם הלכו אל המכונית כדי לחזור הביתה . קייטי רצתה לחזור הביתה וללמוד ,כלומר לעשות חזרה על מה שלמגה בבית הספר ולהכין את שיעורי הבית שלה . הם הלכו אל המכונית הכניסו את הדברים . קייטי עזרה להם ועמדה להכנס למכונית . קייטי אהבה את הוריה וכיבדה אותם. בדיוק הגיעו החוטפים . אחד האנשים גבוה עם שער שחור ועינים שחורות , מבנה גוף בינוני , בא אל הוריה של קייטי ואמר
"
שלום איזו בת יפה יש לכם איזה רכב יפה, עוד לו ראיתי משהו שיודע לחנות כל כך טוב" .
הוא האיש שדיבר עם קייטי כשחזרה מבית ספר . שני אנשים נוספים התקרבו אל קייטי וניסו לתפוס אותה . האנשים הם בגובה ממוצע ,לאחד מהם מבנה גוף גדול ולשני קטן ומעט גבוה מהשני. הילדה נסתה לברוח אך אחד הוביל אותה אל השני. הם תפסו אותה .
"
אבא , אמא הם חטפו אותי", צעקה קייטי . אולם, ההורים לא הצליחו לטפוס את החוטפים ולהציל את בתם הקטנה. החוטפים הכניסו את הילדה מהר למכונית שלהם . הם הביאו אותה לבית של האיש הראשון שדבר עם קייטי והוריה . שמו אותה בחדר ונעלו אותה שם . גדעון ורות , הוריה של הילדה התקשרו למשטרה . המשטרה חפשה את קייטי בעזרת כלבי גישוש אך ללא הצלחה .

ביום החטיפה הצליחה לברוח מספר פעמים עד שנמאס לחוטף ונעל אותה בחדר אטום , שיש לאוויר אפשרות לחדור אליו , כדי שלא תחנק הילדה . החוטף לא היה רגיל להתנהגות שהפגינה קייטי בת ה- 12 . הוא נחרד כשראה את קייטי מחוץ לחדר . החוטף פחד שהיא תצליח לברוח. הוא הלך להתקשר להוריה כדי לבקש כסף תמורת שחרורה .
הטלפון צילצל . " הלו ",ענה אייל.
"
שלום , אתה רוצה את בתך החזרה בריאה ושלמה . אם תיתן לי מאה אלף דולר, אני מחזיר לך את בתך היפה " , אמר החוטף .
"
מה , כמה כסף אתה רוצה ממני" , ענה אביה בחרדה .
"
עשרת אלפים , נפגש בגן ציבורי ", אמר החוטף והסביר איך מגיעם לגן .
החוטף ניתק את הטלפון .
"
מי היה על הקו "? שאלה לאה .
"
החוטף הוא רוצה מאה אלף דולר תמורת שיחרורה של קייטי .
לאה כמעט התמוטטה .
"
מה , צריך להתקשר דחוף למשטרה ", אמרה לאה בדאגה .
"
כן , בדיוק התכוונתי לעשות זאת" , ענה אייל בביטחון .
הוריה של קייטי סיפרו זאת למשטרה . השוטרים ניסו לאתר מהיכן התקשר האיש , אך ללא הצלחה . החוטף היה זעיר . לא דבר מפלפון וסידר את הטלפון , כך שיראה כאילו התקשר מטלפון ציבורי . המשטרה הגיעה למקום שחשבה שהחוטף דיבר בו . היא לא הצליחה למצוא את מקום המסתור של החוטף .
החוטף לא קשר את הקטנה . קייטי היא ילדה מאוד חכמה , היה לה אולר בכיס היא הצליחה לשחרר את הדלת . החוטף שמע ארעשים , אך נכנס לחדר היא נעלה אותו בתוך החדר וברחה בריצה. קייטי תמיד בשיעור ספורט רצה כמעט הכי מהר מכל הבנות בכתה . החוטף רץ אחריה . כשהיתה צריכה לחצות כביש עקפה בריצה את המכוניות הנוסעות . היא גם ידעה מה המרחק שהמכונית תעצור מרגע שהנהג מבחין בה . היא ידעה זאת לפי המהירות של המכונית . בדרך ראתה כלב .
ואמרה :"תפוס אותו" ,
"
אני יהרוג אותך" , אמר החוטף .
הכלב הבין מה אמרו לכן התנפל על החוטף . קייטי רצה והגיע לכיכר עם ברכה . החוטף הפצוע רץ אליה . קייטי נזכרה במה שלימדה אותה אחותה הגדולה ממנה בשש שנים לפני ארבע שנים , כשקייטי היתה רק בת שמונה . קייטי נתנה לחוטף מכה חזקה בביצים . כשהחוטף התקפל נתנה לו מכה בגו ואז החוטף נפל על הרצפה . הילדה רצה לכיוון הבריכה . נשמעה צעקה ,
"
לא את תטבעי" .
קייטי לא התייחסה וקפצה למים .
בינתיים טימי חפש אותה .הוא חפש את הילדה , שבשבילו אמו ומנהגתו הקטנה. בעזרת חוש הריח מצא אותה. החוטף קפץ למים , וטימי רץ אחריו וקפץ אף הוא למים . טימי וקייטי אוהבים לשחות. קייטי היא כמו ילדת מים ,וטימי קשור אף הוא למים . טימי התנפל על החוטף . הוא קפץ עליו בנהימה ,תפס אותו בשיניו בלי לקרוע את הבשר, ולא נתן לו לזוז. הילד שצעק לעבר הילד קרא למשטרה . המשטרה עצרה את החוטף ולקחה את הילדה הביתה .
קייטי מאוד פחדה שהוריה יגלו שיש לה כלב לכן חיכה טימי בחוץ .
"
קייטי , מה קרה ?" שאלו גדעון ורות .
"
היא בסדר ", ענה השוטר .
"
כדי לברוח עשיתי שריפה " , סיפרה קייטי .
"
מה ", ענתה רות בבהלה .
"
החוטף נבהל מהשריפה . עשיתי זאת כדי שיפתח לי את הדלת . אחרי כן נעלתי אותו . כיוונתי את הענין כך, שאפשר לכבות את האש מהר . אחרי שנעלתי אותו ברחתי מהר לכיוון בריכה", אמרה קייטי .
"
איך הספקת לעשות כל זה ", שאל אייל מופתע .
"
תמיד הייתי כמעט מקום ראשון בריצה מכל הבנות . אני עשיתי את מה שליסה למדה אותי על קרב השרדות . טימי הציל אותי ", אמרה קייטי.
"
מי הוא טימי ?" שאל אייל.
"
טימי הוא חבר הוא בא להציל אותי " , אמרה קייטי .
בשלב זה קייטי נדהמה ופחדה מכך שפלטה על קיומו של טימי . השוטר הבין זאת . השוטר סיפר שטימי הציל את ביתם . ההורים החליטו שבגלל שהכלב הציל את ביתם הקטנה ירשו לה לגדל את הכלב .קייטי גידלה איפה את טימי בביתה כל לילה ישן אתה על רגליה . רק קייטי טיפלה בו , אותה אהב יותר מכל המשפחה . דיינה המטפלת הקודמת שלו היתה בשבילו מקום שני וקייטי מקום ראשון . דיינה בזמנו טיפלה בטימי טיפול מסור עד מאוד . גם קייטי טיפלה בטימי טיפול מסור . תמיד ידעה כיצד להגיע אליו מבלי שהוריה ישימו לב שיש לה כלב . קייטי הצליחה בכך כמעט כל יום .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה