יום שני, 10 ביוני 2019

המופוביה כנגד אוטיסטים ובעלי צרכים מיוחדים בכלל.


 
כיום יש שנאה בלתי מוסברת כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים על הרצף האוטיסטי בפרט. נא להבין שמדובר בתופעה נפוצה ורחבה בעולם ובישראל בפרט.
בעבר הייה לי ממש קשה למצוא עבודה , מכיוון שהמעסיקים ראו בי משהיא שלא כדאי להעסיק אותה. סורבתי בכל רעיון עבודה. מכיוון שהאינטילגנציה שלי לפחות ממוצעת , חשבו שאני עושה דווקא. היו כאלו שטענו אז שהיה לי חוסר ביטחון עצמי. חחח זה לא קשור לסירוב לקבלת העבודה. היו למעסיקים מלא תירוצים. יום אחד נראה שנגמרו התירוצים שני מעסיקים שהעסיקו אותי יום אחד בלבד סיפרו את האמת: " אין לך מספיק תקשורת".
רוב האנשים במדינה לא מוכנים שיהיה בבריכה , בחוג ,בגן ובבית ספר רגיל  אנשים עם צרכים מיוחדים . אפילו היה מקרה של אישה שצילמה התנהגות אוטיסטית אצל ילד בגן רגיל , על מנת להראות לאחרים שאמא שלו העיזה להכניס לגן רגיל ילד על הרצף האוטיסטי.
מבחינתי מדובר בתופעה תורשתית שניתן לטפל בה באמצאי חינוך נכונים. למשל כבר אצל ילדים בגן רואים הצקות ונידוי ילד שונה מהם. קופים לא יקבלו קוף שאינו יודע את הקודים החברתיים וחוקי הקבוצה. ינדו אותו אם לא יהרגו אותו.
יש אפילו סתימת פיות ברשת החברתית פייס. בשנת 2014 שמתי את המשל שלי כלבים חתולים ואוטיסטים בפייס . בגלל שהיה בקובץ מוסיקה , טענו שיש פגיעה בזכיות יוצרים. המנגינה הייתה הדיס מקורי ולא מצרוב או שהורד מהאינטרנט. אז שמתי קובץ וורד במקום , אז טענו שיש בקובץ וירוס. רק קישור לקובץ ביוטיוב תפס. אם אתם חושבים שמקרה הכירו אספרגר שחסמו לו תגובה בה כתב שצריך להיות גם מצעד גאווה לאוטיסטים , לתסמונת דאון , נכים נפשית ונכים פיזית , מכיוון שגם אותם מפלים ודוחים אותם חברתית.
התמונה של הגולש כפי ששיתף בווטאצפ.
 
אני רואה את ההפלייה הזאת שאני נכותה מאחרים בכל מני צורות. הבולט זה בית אקשטיין.
 
לפחות תבואו לחגוג את חג האוטיסטים ב-27/6 יום ה החל מ-17:00 בערב בפארק הרצליה מול בריכת הברווזים.

5 תגובות:

  1. שמח שכתבת את הפוסט הזה.

    השבמחק
  2. פוסט חשוב ומעורר מחשבה. יש חשיבות עליונה להעלאת המודעות למעמד הנכים נפשית או פיסית ובעלי תסמונות כמו דאון או אוטיזם ואחרות. יש חשיבות עצומה לחינוך לקבלה והכלה וסובלנות מגיל צעיר, מגיל הפעוטון, אם אפשר. יש לחנך לקבלת האחר, זה עם המוגבלויות (כמו חרשים, עיוורים, בעלי שיתוק מוחין) גם בעבודה, בהוראה, בהנחית חוגים - בכל מקום. חינוך חינוך חינוך - וגם חקיקה תומכת.

    השבמחק
  3. צריך להתחיל מלמעלה ולעבור ללמטה.

    השבמחק